Als we het hebben over automatiseren dan slaat bij velen de schrik direct toe. “Oh help! Dat kan ik niet hoor.” “Zo technisch ben ik niet.”
Om in de basis te automatiseren hoef je helemaal niet zo technisch te zijn als je denkt. Het is vaak ook een kwestie van goed lezen en beetje geduld. Nou is dat laatste bij veel ondernemers niet hun sterkste kant. Dat snap ik volkomen, want dit is helemaal niet waar jij je mee bezig wil houden.
Toch kan je vaak met kleine aanpassingen al grote stappen zetten. En dat hoef je echt niet allemaal zelf te doen of te kunnen.
Ik heb een aantal systemen voor je op een rijtje gezet. Doe er je voordeel mee!
Calendly
Niet steeds maar over een weer mailen voor het vinden van het juiste moment voor een afspraak. Met Calendly kan je heel makkelijk het afspraakproces automatiseren. Superhandig, Calendly plaatst de afspraak direct in je agenda en ziet je actuele beschikbaarheid waardoor je nooit een dubbele afspraak hebt. Heb je een afspraak via Zoom? Geen probleem, er kan direct een link aangemaakt en toegevoegd aan de afspraak worden.
MailBlue
Een systeem wat jou heel veel werk uit handen kan nemen. Zeker niet alleen marketingfunnels. Wat dacht je van aanvullende informatie na aankoop van een product? Of een (wekelijkse) mail waarin je deelnemers informeert over een cursus. Je hebt er geen omkijken naar.
Moneybird
Boekhouden is voor velen niet een favoriete hobby. Gelukkig kan Moneybird het een stuk makkelijker maken. Het werkt met verschillende webshops en systemen waardoor de facturen vanuit je webshop direct in je boeking verwerkt worden. En dat scheelt je heel veel tijd!
WP Fusion
Ik ben fan! Dit is de lijm tussen de systemen. Zonder WP Fusion worden de verbindingen tussen je WordPress website en andere systemen een stuk lastiger. Alles aan elkaar gekoppeld zodat jij die mail naar aanleiding van een aankoop of interesse op je website, zonder er bij na te denken kunt versturen. De verbinding tussen je WordPress website en o.a. webshop, academie en MailBlue/ActiveCampaign.
Webinargeek
Gebruiksvriendelijk en met verschillende mogelijkheden om te koppelen. Zo koppel je MailBlue/ActiveCampaign met een paar drukken op de knop aan Webinargeek. Alle mails die je rondom je webinar wilt versturen verstuur je, volledig geautomatiseerd, via MailBlue/ActiveCampaign. Kan jij in de tussentijd alvast aan je volgende webinar werken.
Soms kan het echt makkelijker dan je denkt. Het levert je zo veel op! Wil je weten wat en hoe jij kunt automatiseren? Ik denk graag met je mee! Als je het ziet zitten kan je, geheel vrijblijvend, direct een (kennismakings)gesprek met mij inplannen.
Maak jij al gebruik van deze systemen of wat zou je graag willen gaan gebruiken?